Багато батьків стикаються з тим, що діти не проявляють ніякого інтересу до свого домашнього завдання. Швидше за все, це зумовлено втомою дитини, адже вона і так багато часу проводить на шкільних заняттях, а тут ще й вдома ця рутина.
Але не поспішайте засмучуватися. Така ситуація зовсім не говорить про те, що дитина відбивається від рук. Усім дітям властиво втомлюватися від постійного навчання, тому це нормальне явище.
Ми пропонуємо вам поради, як зробити виконання домашнього завдання не таким нудним і стомлюючим.
Вам необхідно призначити час, коли дитина буде сідати за уроки. Ваше чадо має знати, що ці години відведені для домашнього завдання, а після того, як воно буде виконане, можна буде займатися чим завгодно.
Не примушуйте сідати за уроки відразу після повернення зі школи. Адже всім потрібен повноцінний відпочинок. Нехай пообідає та відпочине. Можливо, дитині захочеться прогулятися трохи або прилягти. Однак не відкладайте уроки до самого вечора: за весь день дитина втомиться. Навіть після багатогодинного перегляду телевізора, валяючись на дивані, школяр буде відчувати себе знеможеним. Думати в такому стані дуже важко, так що він, швидше за все, почне проситися спати.
Деяким діткам важко робити домашнє завдання, так як вони не можуть розібратися, з чого почати або як впорядкувати свої думки. Що ж, вам доведеться підказати їм цікаві способи, як справлятися з такими проблемами.
Домовтеся з дитиною, що якщо у неї виникають проблеми, то вона не повинна залишати всі уроки на потім. Спочатку потрібно зробити ті предмети, в яких школяр не відчуває труднощів. Наприклад, прочитати вірш і підкреслити члени речення у вправі. А із завданнями з математики можна розбиратися ввечері, коли дорослі повернуться з роботи. Погодьтеся, одне завдання перед сном – це все ж краще, ніж п’ять.
Іноді для того, щоб спонукати дитину до дії, необхідний який-небудь стимул. Це може бути що завгодно. Укладіть угоду: якщо школяр весь тиждень буде сумлінно виконувати свої уроки, то на вихідні всією родиною вирушите в зоопарк або на пікнік.
Вигідний варіант – створити спеціальну систему балів. За кожне виконане завдання дитина буде отримувати бали. Також їх можна отримувати за виконання роботи по дому, винесення сміття і прогулянку з собакою. Підготуйте спеціальний прейскурант, за яким дитина зможе обміняти зароблені бали на що-небудь. Приміром, 50 балів – покупка нової відеогри, 100 балів – звільнення від прибирання по будинку на день або тиждень (з інтервалом визначайтеся самі).
У будь-якому разі, що б ви не придумали в якості стимулу, поясніть дитині, що робота повинна бути виконана якісно, а не на швидкість. Ви ж знаєте наскільки хитрі бувають діти.
Ваша мета – выробити у дитини звичку робити свої уроки. А інакше, метою дитини буде отримати те, чим ви стимулюєте її, і домашнє завдання вона буде робити абияк.
Як показує практика, іноді дітям краще працюється саме в колективі. Такі методи роботи, як «мозковий штурм», дозволяють групі дітей колективно прийти до вирішення завдання і розібратися в плутанині.
Так що, якщо ваша дитина відчуває труднощі в чомусь, запропонуйте їй запрошувати додому друзів для спільного виконання домашньої роботи.
При цьому дуже важливо пояснити дітям, як саме має проходити їх робочий процес. Інакше вийде так, що один буде вирішувати, а всі інші – списувати, не вникаючи. Наша мета – засвоєння матеріалу.
Іноді батькам важко тримати себе в руках, коли дитина ніяк не може впоратися з прикладом. Проблеми на роботі або труднощі у фінансах роблять дорослих дратівливими, через що вони зриваються на дітях, які «добивають їх» своїми помилками в домашньому завданні.
Як би важко вам не було, будьте спокійні. Не кричіть на дитину, якщо у неї не виходить. Не карайте, якщо завдання зроблено неправильно. Такою поведінкою ви будете доводити дитину до стресів, в результаті чого навчання буде асоціюватися у неї з чимось неприємним або навіть болісним.
Спокійно пояснюйте, в чому полягає помилка, підбадьорюйте, якщо дитина засмучується, коли їй не дається той чи інший предмет. Відчуваючи вашу підтримку, а не осуд, навчання перестане бути для неї ненависним.