Пошук роботи вимагає від претендента багато сил і енергії: потрібно переглянути безліч оголошень, виділити цікаві пропозиції, проаналізувати вимоги ринку праці, нарешті, зібратися з думками для чергової співбесіди.
Необхідність змінювати роботу, а можливо, і сферу діяльності – це неминучий стрес.
Кандидат на вакансію поспішає задати усі питання роботодавцю, забуваючи, що і сам роботодавець хоче дізнатися якомога більше про можливого нового співробітника.
Традиційно співбесіда має бути діалогом двох сторін. Щоб розмова не перетворилася в односторонній допит зі встановлення особи, існує практика подачі резюме в письмовій формі.
Що писати в резюме про себе? Як правильно описати досвід роботи? Як скласти резюме, щоб вас запросили на співбесіду? Ефективне резюме відкриє перед вами нові можливості, тоді як невдале – залишить за порогом бажаної фірми.
Існує два способи розгляду резюме – заочно і при зустрічі з кандидатом.
Як правило, оголошення про роботу закінчується проханням надсилати своє резюме в електронному вигляді і чекати, поки представник фірми зв’яжеться з вами.
Інший вид – це резюме, яке здобувач приносить з собою на співбесіду. Ви повинні бути готові до того, що ваш співрозмовник захоче залишити такий екземпляр у себе. Однак якщо ви не отримали посаду, то маєте право вимагати повернути вам документ, що містить ваші особисті дані.
Резюме для запрошення складається для того, щоб зацікавити роботодавця, розбудити в нього інтерес і бажання зустрітися з вами особисто. Зате резюме для співбесіди вказує на конкретні пункти, за якими відбудеться ваша бесіда. Різниця цих двох документів цілком очевидна.
Попереднє резюме має свої особливості, і грамотно скласти його – половина успіху на шляху до вакансії. Візьміть за основу приклад резюме нижче, доповнивши його інформацією, яка вигідно відрізнить вас серед інших претендентів.
Почніть з особистих даних:
Щоб написати резюме для роботи за вашою спеціальністю, в розділі про освіту можете вказати тему вашої дипломної роботи, якщо ви не так давно закінчили навчання.
З іншого боку, якщо у вас є наукові розробки або, наприклад, ступінь кандидата наук в сфері, пов’язаній із вакансією, обов’язково опишіть детальніше, не важливо, як давно ви закінчили вуз.
Будь-яке резюме вимагає вказати в розділі про досвід роботи від 3 до 5 пунктів. Якщо ви встигли змінити кілька місць роботи, подумайте, які з них будуть цікаві роботодавцю, а які краще залишити історії.
Повідомляйте точну назву організації, в якій ви працювали раніше, коротко опишіть ваші прямі обов’язки. Пам’ятайте, що, теоретично, ваш співрозмовник може побажати зв’язатися з вашим минулим начальством і навести довідки про вас, однак заздалегідь давати контакти з минулого місця роботи не прийнято.
У розділі про особисті риси опишіть, що, на вашу думку, допоможе вам відмінно справлятися на новому місці. У заочному резюме цей пункт має особливе значення, бо показує вашу здатність тверезо судити про себе, проте не виходьте за рамки пристойності – самопохвала і самооцінка не одне і те ж.
Не пишіть про свої слабкі сторони – залиште інтерв’юеру можливість поставити це класичне питання особисто, адже досвідчені менеджери з персоналу швидше відслідковують реакцію співрозмовника на питання, чим слухають саму відповідь.
Завершіть лист щирим посвідченням, що вам дійсно цікава ця вакансія – це одночасно і добрий тон, і свідчення вашого бажання її зайняти.
Цей документ вам доведеться скласти окремо, на основі вже відісланого і розглянутого в заочній формі.
Уявіть себе на місці роботодавця: що б ви сказали про себе? які дивацтва і невідповідності кидаються в очі? яке питання виникає від прочитання кожного пункту?
Зосередьтеся на описі обов’язків, які ви успішно виконували в минулому. Приклад нижче показує, як оформити цю інформацію прямо в пунктах з назвами фірм.
Запорукою успішної бесіди може стати:
Згадайте курси підвищення кваліфікації, тренінги, які ви сумлінно пройшли. З навичок особливу увагу приділіть спеціальним термінам, назвам комп’ютерних програм. Ця інформація важко сприймається на слух, тому скористайтеся можливістю написати про це.
Правила оформлення резюме прості: використовуйте тільки шрифт TimesNewRoman, 12 кегль, нумерований список, ніколи не використовуйте підкреслення, жирний шрифт або курсив, три крапки, знаки питання та оклику, перечитайте текст кілька разів вголос – чи все вас влаштовує? – тоді сміливо відправляйте.
Резюме на посаду менеджера з продажу
Олександрової Олександри Олександрівни
1985 р. н.
Місто
мобільний (000) 000 00 00
Освіта: бакалавр економічних наук, спеціальність – менеджмент підприємств
Досвід роботи:
Сімейний стан: заміжня, дітей немає.
Особисті риси та навички:
Відповідальність, комунікабельність, вміння вести переговори, швидкість реакції, вміння перевести конфлікт у конструктивне русло, виявити потреби клієнта, відмінна здатність до навчання, здатність запам’ятати великий обсяг інформації;
робота з офісною технікою;
знання англійської мови на середньому рівні;
знання комп’ютера, робота з програмами MicrosoftOffice, OpenOffice, 1C, поштовими клієнтами, Інтернет-додатками, навички проведення Інтернет-конференції;
працьовитість, старанність, бажання працювати на вашій фірмі.