Рано чи пізно кожна дитина дошкільного віку виростає, і, зайнявши шкільну лаву, їй доведеться впоратися з таким непростим завданням, як вивчення таблиці множення. Для того, щоб дитині вдалося це зробити якомога швидше, у цьому їй повинні допомогти батьки.
Сьогодні в мережі інтернет існує велика кількість методів, за допомогою яких учень засвоює таблицю Піфагора дуже швидко.
Це можуть бути:
Завдяки такій різноманітності методів можна знайти індивідуальний підхід до кожного учня, вибравши найбільш ефективну методику. Давайте розглянемо основні прийоми і методи вивчення таблички Піфагора, серед яких можна вибрати найбільш підходящий і дієвий спосіб саме для вашої дитини.
При знайомстві з таблицею Піфагора потрібно пояснити чаду, що число з лівого стовпчика потрібно множити на число з верхнього рядка, а на їх перетині і необхідно шукати відповідь.
Перш за все, дуже важливо дати зрозуміти, як влаштована табличка і суть її дії. Приступаючи до вивчення таблички діти, як правило, вже мають уявлення про елементарні арифметичні дії, такі як додавання і віднімання. Саме завдяки цій основі учневі простіше пояснити принцип таблиці множення і вивчити її.
Наприклад, для того щоб 2 помножити на 3, число 2 необхідно скласти три рази. Якщо учень зрозуміє цей простий принцип, тоді йому вдасться уникнути труднощів і непорозумінь в подальшому.
Гра – це легкий спосіб вивчення не тільки таблички множення. Всі дії, які виконуються в ігровій формі, запам’ятовуються набагато краще. Якщо у дитини з’явиться інтерес до її вивчення, ви можете бути впевнені, що половину справи зроблено.
Однією з найбільш відомих ігор з табличкою вважається гра в картки. Суть даної гри полягає в тому, що учень у випадковому порядку дістає картку із загальної стопки і бачить на ній приклад без відповіді. Якщо він може дати правильну відповідь, то картка вибуває з гри. А якщо відповідь не знайдена, то картка знову повертається в загальну купу, і може бути знову ж витягнута.
Гра може тривати до тих пір, поки всі картки не закінчаться, тобто поки не дасть правильні відповіді на всі питання. Ця гра ще носить назву «тренажер». Починати в неї грати слід поетапно, в залежності від вивченого матеріалу. Починаючи з таблички на «2», поступово додаючи нові приклади.
Для того щоб дитині було нескладно засвоювати новий матеріал, почати необхідно з самого простого, наводячи приклади з таблички, які він зможе дуже легко вирішити.
Множення на «1» в результаті завжди дає те ж саме число, яке потрібно помножити. Наприклад: 1*1=1, 2*1=2 і так далі. Точно так само і на 10 – те ж саме число, тільки до нього треба ще приписати нуль. Наприклад: 1*10 =10 і 2*10 = 20. Коли дитина це засвоїть, потрібно буде пояснити, що тепер їй відомі всі крайні стовпці і рядки в таблиці.
Якщо пояснення даного матеріалу забрало багато часу, і учень втомився, тоді потрібно дати йому відпочити і перенести вивчення таблички Піфагора на наступний раз.
Табличку множення на «2» зазвичай вивчити дуже легко, так як це звичайне додавання двох чисел. Якщо ви приступили до вивчення таблички Піфагора то, швидше за все, дитина вже може досить добре складати невеликі значення і це не викличе у неї проблем.
Вивчаючи таблицю Піфагора потрібно також розглянути і засвоїти такий простий закон, як зміна множників. Він свідчить, що навіть при перестановці множників добуток залишається тим же. Тобто вчити таблицю множення простіше, якщо знати, що 2*3 це те ж, що і 3*2.
Другий рядок і другий стовпець містять одні і ті ж цифри, що і третій рядок в третьому стовпці. Відповідно, після засвоєння множення 2 на будь-які числа, відомо буде і множення чисел, які залишилися на 2. В результаті завдання стає ще більш простим!
Дієвим способом засвоєння таблички є застосування віршованої форми. При виникненні труднощів при запам’ятовуванні дитиною, цікавим способом є вірші. Можливо, слова в риму буде набагато простіше запам’ятовувати, ніж просто цифри.
Сьогодні можна ознайомитися з великою кількістю віршів з Піфагорової таблицею, з прикладами множення 7*8, які дуже часто викликають труднощі.
В табличці є деякі приклади, які просто порахувати, використовуючи пальці. Це має відношення не тільки до найпростішого множення, але й до складного множення на «9». Для цього потрібно покласти руки поруч одину з одною, а пальці випрямити.
Після цього для того щоб отримати добуток будь-якого числа «9» потрібно просто загнути палець, під номером цього числа починаючи відлік ліворуч. Кількість пальців до загнутого числа – це десятки відповіді, а після – одиниці.
Після засвоєння простих прикладів, можна приступати до вивчення більш складних множників. Тут важливо застосування елементів гри та інших корисних прийомів: запам’ятовування як асоціації, дроблення на частини, перевірочні завдання і використання прикладів на практиці.
Деякі з них потрібно заучувати і неодноразово повторювати, щоб потім учень міг легко перераховувати всі значення. Не потрібно поспішати! Краще переходити від однієї цифри до іншої, і не намагатися вивчити все в одну мить. Краще почати з множення на 2, 3 і 4, поступово переходячи до наступних чисел.
Деякі педагоги практикують її вивчення починаючи з «9», тобто з більш складних прикладів, поступово переходячи до більш простих. Але краще цього не робити для того, щоб у дитини не виникло стресу від нерозуміння того, як вийшли ці цифри.
Наприклад, при збільшенні значення 3*3, учень в змозі перевірити себе на пальцях і знайти правильну відповідь, а якщо йому запропонувати приклад добутку 9*9 і сказати, що відповідь потрібно просто запам’ятати, він не зможе використовувати отримані знання на практиці, що може негативно позначитися на подальшому запам’ятовуванні і його мотивації.
Перші труднощі можуть виникнути при вивченні таблиці на «3». В даному випадку, при виникненні труднощів із запам’ятовуванням краще всього використовувати картки. Якщо ж у чада гуманітарний склад розуму, то можна скористатися віршами для запам’ятовування таблички.
Для вивчення добутку «4» також можна використовувати картки і вірші. В якості підказки потрібно дати зрозуміти учню, що множення на «4» – це те ж, що і множення на «2» і ще раз на «2». Ці арифметичні закономірності також корисно знати для розвитку усного рахунку.
Таблиця на «5» дається, як правило, просто. Дитина дуже швидко засвоює, що всі значення знаходяться через 5 одиниць один від одного і закінчується на 5 або на 0. Так таблиця Піфагора на 6, 7, 8 і 9 вивчається теж просто, після засвоєння попередніх значень. Для того, щоб наочно це виглядало просто значення, вже освоєні до цього моменту виділяються зеленим кольором.
Вивчити будь-якіий математичний добуток простіше, якщо перевести його на практичний приклад. Наприклад, скільки знадобитися коліс для 5 автомобілів. Так як кожен автомобіль має 4 колеса, значить, 5 помножити на 4. В результаті чого виходить 20. Або ж, скільки необхідно гумок, щоб заплести по дві кіски двом лялькам. 2*2=4.
От і все! Тепер ви знаєте, як вивчити таблицю множення з дитиною легко і швидко. Застосовуйте ці методи на практиці, і ваша дитина швидко й легко опанує табличку множення!