Багато людей бажають відзначати святкові події не в кафе або ресторані, а у себе вдома. Запросити друзів та рідних, і в затишній, невимушеній атмосфері пригостити всіх кулінарними шедеврами власного приготування, відзначити в близькому колі весілля, ювілей, день народження чи 8 березня.
Але щоб таке свято не перетворилося на одноманітне споживання їжі, слід придумати, чим розважити гостей за столом.
Складіть список запрошених. Подумайте, що було б цікаво саме для них. Може, це будуть колеги або люди, об’єднані якимось хобі? Тоді можна підготувати тематичні конкурси. Якщо це люди різного віку, різних професій і інтересів, то придумайте програму, яка влаштує всіх.
Знайдіть ініціативних, творчих помічників: поодинці придумати розважальну програму набагато важче. Можна навіть дати гостям завдання: придумати за конкурсом або підготувати щось цікаве від себе.
Можна написати регламентований сценарій, а можна просто заготовити кілька конкурсів або розважальних номерів та надати святу певну свободу імпровізації.
Якщо зупинили свій вибір на сценарії, то визначіться, хто буде в ролі ведучого. Напевно в будь-якій компанії знайдеться комунікабельний, дотепний чоловік, здатний оволодіти загальною увагою.
Якщо серед запрошених є люди, які вміють гарно співати або грати на музичних інструментах, домовтеся з ними про своєрідний міні-концерті. Зрештою, навіть караоке може оживити вашу вечірку.
Багатьом вже набридли стандартні вульгарненькі конкурси і тамада, який читає «дотепні» віршики та щохвилини закликає випити. Відійдіть від шаблонів і придумайте щось більш інтелігентне.
Наприклад, влаштуйте «Конкурс талантів». Роздайте гостям завдання заздалегідь (разом з запрошеннями): підготувати подарунок своїми руками, відповідно до свого таланту, і придумати, як його подарувати молодим. Це може бути що завгодно: пісня, танець, картина, вишитий рушник, сувенір.
Навіть якщо талант людини не з області мистецтва,- наприклад, він хороший електрик, – то придумати щось веселе на тему проводів і лампочок теж можна. Особливі таланти, звичайно, мають всі. Навіть якщо це старенька бабуся, вона напевно приголомшливо пече пиріжки або консервує огірки.
А талановитий бізнесмен вміє заробляти гроші – звичайний конвертик з грошима можна обіграти як подарунок, зроблений власними руками. Головне, щоб ведучий допоміг всім запрошеним зробити свої виступи невимушеними. За найкращий, на думку молодих, подарунок можна вручити приз.
Для «пасивної розваги» за столом відмінною ідеєю буде підготовка слайд-шоу. Підберіть зворушливі, веселі, пам’ятні фото молодят, які показують їх життя до знайомства один з одним, зустріч, розвиток відносин. Накладіть відповідну музику, зробіть оригінальні текстові вставки.
Можна додати в цю історію фото батьків – «Завдяки вам ми виросли такими, як є». Таке душевне слайд-шоу дуже подобається гостям.
Запропонуйте кожному з присутніх розповісти, як вони познайомилися з іменинником. Якщо це родичі, то можна запропонувати натомість розповісти якусь кумедну історію життя ювіляра – наприклад, з дитинства.
Для того щоб задіяти всіх і не треба було навіть вставати з-за столу, можна організувати гру «, Цукерки». У непрозорий мішечок насипте цукерок трьох різних кольорів. Нехай всі витягнуть собі по цукерці. Тим, кому дісталися, наприклад, червоні, повинні будуть розповісти щось: забавну історію, пов’язану з ювіляром, або анекдот, чотиривірш, скоромовку.
Володарям синіх цукерок буде запропоновано сказати вишуканий комплімент імениннику. А тим, кому потрапила зелена цибулька, придумайте ще якесь просте завдання: наприклад, сказати оригінальне побажання.
Для ювілею теж можна зробити слайд-шоу: підібрати фото з самого народження іменинника. Чудово, якщо знімки будуть кумедні, доповнені написами і музикою.
В це «мужнє» свято можна придумати відповідні конкурси. Якщо ваші гості активні, легкі на підйом, а також, якщо дозволяє місце, влаштуйте змагання серед чоловіків: від конкурсу на віджимання, до звичайного дартсу.
До речі, дартс можна представити як завгодно: наприклад, вирізати з паперу коло за розміром мішені, поділити його на сектори, кожен з яких розфарбувати в різні кольори і написати «По любові», «За розрахунком», «По нужді», «Не пам’ятаю, я був п’яний» і т. д.
Ведучий задає питання учасникам (наприклад, «Чому ви одружилися?»), а вони повинні кинути дротик і потрапити на певну відповідь. Варіантів написів і питань може бути багато.
Також можна включити в розважальну програму популярний чоловічий конкурс «Футбол». Чоловікам одягають пояси, до яких на мотузках прив’язане щось важке (пляшка) так, щоб воно практично торкалося підлоги. Кладеться невеликий м’ячик (для тенісу) і споруджуються символічні ворота.
Завдання – забити гол. Варіантів багато: учасників і воріт може бути двоє, і переможе той, хто першим заб’є м’яч, а можна ускладнити завдання і намагатися забити м’яч у ворота супротивника.
Візьміть на замітку кілька незаезженных ігор та конкурсів, які стануть в нагоді на будь-яке свято:
За допомогою цих добрих і не вульгарних ігор можна розважити ваших гостей на дні народження, весіллі або будь-якому іншому святі.
Головне, будьте уважні, привітні до всіх гостей, намагайтеся, щоб у компанії не було нудьгуючих, але й не будьте настирливі. Підтримуйте невимушену бесіду, намагайтеся вчасно згладити суперечки і в потрібний момент змінити тему розмови.
Запитуйте гостей, чого б їм хотілося: співати, танцювати, грати в ігри або просто поговорити? Не нав’язуйте свій варіант розвитку подій, якщо бачите, що він не знаходить відгуку. Може саме зараз гостям не хочеться активних конкурсів, а через півгодини вони «дозріють».
Будьте уважні, тактовні – і нехай ваше свято буде вдалим і веселим!