Приходячи в новий колектив, кожна людина сподівається влитись в дружню команду і стати частиною згуртованої сім’ї. Однак на ділі все виходить не завжди так, як хочеться. Психологія стосунків в колективі на роботі залежить від безлічі факторів, адже кожна людина – це окрема особистість, зі своїм характером, настроєм і ставленням до навколишнього світу. Підлаштуватися під всіх не вийде ніколи, тому не варто навіть спрямовувати власну енергію в цю сторону.
Більшість людей проти конфліктів, тому багатьох цікавить питання, як налагодити стосунки в колективі? Знайти компроміси і зберегти свою репутацію не так складно, як здається. Хоча, безумовно, для цього доведеться докласти деякі зусилля. Існує кілька основних правил і рекомендацій, які допоможуть адаптуватися і налагодити сприятливі відносини в колективі на роботі.
Нова робота завжди пов’язана з безліччю нюансів і особливостей, які можуть викликати хвилювання і стрес. Доведеться не тільки вивчити нові обов’язки та специфіку роботи, але і подружитися з колективом, щоб подальше виконання роботи було комфортним і ефективним. Згладити цей процес і швидше адаптуватися до нових умов, можна виконуючи прості рекомендації фахівців-психологів:
Головне в новому колективі потрібно більше задавати питання і менше висловлювати власну думку. Навіть якщо здається, що якийсь процес або завдання можна виконати краще і по-своєму, для початку потрібно придивитися і зрозуміти, чому до цього його робили саме так.
Важливо проявляти доброзичливість до нових колег, але не підлещуватися до них і не намагатися сподобатися кожному. Залишаючись собою, вийде заробити репутацію та авторитет, який згодом переросте у повагу.
З першого дня важливо припинити будь-які спроби інших людей розповісти про когось плітки або познайомити із зворотною стороною кого-небудь з колег. Хтось, можливо, захоче довірливо розповісти про неформальні стосунки працівників або про подробиці особистого життя, не варто піддаватися спокусі, слухати це і брати участь в поширенні пліток.
Головний чоловік, якого варто слухати більше і найуважніше, це безпосередній керівник або наставник. Він зацікавлений в тому, щоб швидше навчити і доомогти адаптуватись новій людині, він стане своєрідним провідником, і від нього залежить, чи пройде стажист випробувальний термін.
Питання про те, як ужитися в новому колективі, не таке складне і гостре, як представляється в перший день на новому місці. Хоча потрібно налаштувати себе на період дискомфорту і адаптації, який супроводжує будь-які зміни в житті. Важливо розібратися в правилах, які прийняті в компанії, і навчитися їх виконувати.
Як подружитися з колективом, влаштовуючись на нове місце роботи? Але що робити, якщо в процесі роботи виникають конфліктні ситуації, які вимагають багато сил і прийняття швидких рішень? На цей рахунок теж існують рекомендації фахівців, здатні допомогти розібратися у стосунках з колегами і гідно вийти з будь-якої складної ситуації.
Працюючи в колективі, важливо пам’ятати, що кожна людина індивідуальна, має свої звички, життєві принципи і установки. Крім того, інколи причиною труднощів стає поганий настрій когось, що було викликано абсолютно сторонніми факторами. Стосунки у колективі, як і в сімейному союзі, потребують постійного аналізу, контролю та роботи з боку усіх учасників процесу. Якщо виникає спірна або конфліктна ситуація, важливо залишатися спокійним і діяти стримуючи власні емоції.
Алгоритм поведінки в такому випадку простий:
Збереження спокою та власної гідності дозволить зайняти найбільш виграшну позицію у будь-якому спорі або конфлікті, а концентрація на робочих обов’язках та власної ефективності, замість паніки і переходу на особистості,утвердить авторитет і репутацію в очах керівництва.
Риси характеру кожної людини по-різному впливають на службові стосунки з колегами. Комусь стриманість і мовчазність допомагає заробити репутацію надійного і впевненої в собі людини, а хтось із-за цього не може налагодити відносини з підлеглими. Є важливі якості, які необхідно розвивати в собі і частіше проявляти їх, щоб відносини в колективі складалися гармонійно і комфортно для всіх сторін.
Серед таких рис характеру можна назвати:
Деякі якості натренувати простіше, інші будуть даватися складніше. Але працюючи над собою, можна досягти значних успіхів, стати потрібним і важливим членом колективу, підвищувати власну результативність у роботі. А якщо кожна людина буде до цього прагнути, атмосфера та клімат у колективі завжди будуть сприятливими.