Ми всі в якийсь проміжок свого життя проходимо таке емоційне випробування, як співбесіда при влаштуванні на роботу. Це певного роду стрес, який необхідно пережити нашому організму, адже потрібно в стислий проміжок часу розповісти всі свої достоїнства і справити хороше враження. Але, не все так складно як здається. Постараюся дати прості поради про те, як вести себе на співбесіді.

Готуємося заздалегідь

В першу чергу, необхідно оцінити свої сили і навички, проаналізувати, на яку заробітну плату Ви б погодилися, які функції могли б виконувати. В цьому випадку потрібно намагатися бути об’єктивним, та проаналізувати ринок праці, середній заробіток у Вашому регіоні.

Отже, Ви знайшли потрібну вакансію і домовилися про зустріч з роботодавцем. Постарайтеся якомога більше дізнатися про цю компанію, скільки років на ринку, яка специфіка її роботи. Приготуйте документи, які можуть знадобитися на співбесіді, це може бути трудова книжка, дипломи, сертифікати, дуже цінні рекомендаційні листи, якщо це творча робота, то стане в нагоді портфоліо Ваших робіт. Підготуйте детальний резюме.

Важливий і зовнішній вигляд, так як для будь-якої жінки, особливо ділової, те, як вона виглядає, формує впевненість у собі. Одяг має бути охайним, не викликає, і в той же час зручною. Не варто, йдучи на співбесіду надягати костюм вперше, це буде викликати у Вас додаткові незручності. Так само, заздалегідь подбайте про макіяжі, від щирої і яскравого варто відмовитися. Ваш зовнішній вигляд повинен влаштовувати в першу чергу саму себе, тільки тоді інші люди зможуть побачити у Вас упевненого, ділового людини.

Емоційна підготовка

«Спокій, тільки спокій!» Постарайтеся будинку морально підготуватися до співбесіди. Проаналізуйте свої навички, досвід роботи. Продумайте відповіді на каверзні питання, які може задати роботодавець. Це може стосуватися попередніх місць роботи, Вашої професійної діяльності. Не варто лякатися питань особистого характеру, вмійте достойно відповідати на них. Якщо питання дуже особистий, Ви завжди можете відмовитися від відповіді на нього. Пам’ятайте, що роботодавець така ж людина як Ви, і в його інтересах знайти гідного співробітника.

Поведінка на співбесіді

Почнемо з того, що ні в якому разі не варто спізнюватися, приходити зовсім заздалегідь теж не варто. Оптимальний час прибуття за 15 хвилин до призначеного терміну. Ось декілька хитрощів, які допоможуть привернути до себе співрозмовника:

при розмові дивіться роботодавцю в очі, Ваш погляд повинен бути прямим і спокійним

зручна поза на стільці, спокійні руки і впевнений голос без тремтіння – запорука Вашого успіху

ніколи не перебивайте співбесідника

постарайтеся не вживати слова-паразити

позбавтеся від зайвої жестикуляції, це може дратувати співрозмовника

виключіть зарозумілість

мова повинна бути чіткою і виразною

Не соромтеся задавати питання, що цікавлять Вас, які стосуються трудової діяльності. Краще підготувати їх заздалегідь. Намагайтеся зберігати незворушність, бути спокійною і впевненою. Вітається, якщо Ваша розмова буде розбавлений доречною посмішкою, це завжди спонукає людину до себе. Будьте готові на провокаційні питання, іноді так роботодавець перевіряє Вашу стресостійкість. Будьте обережною при описі своїх негативних якостей, це ні як не повинно стосуватися робочого процесу. І найголовніше, будьте доброзичливою і впевненою!