Зміна місця роботи і знайомство з новим колективом – великий стрес для більшості людей. Це абсолютно нормально, адже доводиться адаптуватися до нових правил, людей, обов’язків, обстановки. Найбільша увага тут приділяється міжособистісним відносинам. Є люди, які з легкістю змінюють місце проживання, роботи, звичний коло людей, вони відкриті до змін і без зусиль знаходять собі місце в новому колективі. Існує протилежна група людей, що важко сприймає будь-які зміни в житті, в тому числі спілкування з новими людьми. Адаптація в новому колективі відбувається в середньому протягом двох місяців. За цей період Ви дізнаєтеся ближче нових людей, їх характер, співробітники, у свою чергу, розуміють, що Ви за людина. Давайте спробуємо розібратися, як влитися в новий колектив.

Кілька порад, як подружитися з новим колективом

Для початку варто розуміти, що новий колектив – це такі ж люди як Ви, тільки зі своїми особливостями і корпоративними традиціями. Саме тому в перший час варто добре придивитися до корпоративних особливостям і традиціям. Адже нерідко, у кожному колективі саме свій стиль побутового поведінки. У перший час варто прийняти позицію спостерігача, щоб швидше зрозуміти обстановку і особливості колективу.

Для початку варто відразу вивчити всі імена колег, це приверне їх до спілкування і допоможе Вам швидко освоїтися.

Варто також подбати про зовнішньому вигляді, у тому числі чистому і стильному гардеробі. Всім відомо, що «зустрічають по одягу, а проводжають по розуму». Крім того, стильний зовнішній вигляд вселить у Вас впевненість.

Не бійтеся задавати питання. Це стосується, звичайно, не особистого, а тих питань, які допоможуть Вам швидше влитися в робочий процес і колектив. У будь-якому колективі завжди знайдуться добрі, чуйні люди, які з радістю допоможуть Вам. Палицю перегинати теж не варто, інакше можна зарекомендувати себе як занадто нав’язливого людини.

У перший час так само небажано відмовлятися від пропозицій колег сходити куди-небудь, пропускати корпоративні вечірки. Адже саме неформальна обстановка зближує людей. Було б здорово, якщо Ви самі станете ініціатором неформальної зустрічі та відпочинку поза робочого місця.

Але, так само варто пам’ятати, що в перший час варто остерігатися надмірної відвертості з товаришами по службі. Для того, щоб повністю відкритися людині спочатку необхідно дізнатися його характер, щоб надалі Ваше одкровення не зіграло злий жарт. Це стосується і пліток, остерігайтеся брати участь, і тим більше бути їх ініціатором.

Що варто робити, щоб не стати ізгоєм


Варто ретельно ознайомитися зі своїми посадовими обов’язками і чітко виконувати їх. Цей важливий аспект так само впливає на ставлення до Вас в колективі.

У перший час варто утримувати свої емоції, і не показувати свій характер. В іншому випадку це може на довгий час зарекомендувати Вас як істеричного людини. Постарайтеся ставитися до всього що відбувається спокійно.

Намагайтеся ставитися до всіх доброзичливо. Вже давно відомо, що позитивні і доброзичливі люди притягують до спілкування.

Про те, як влитися в колектив ми поговорили, але є аспекти, які просто не можна допустити. Отже, щоб не зарекомендувати себе склочним і важким людиною, ні в якому разі не можна допускати таких речей:

влитися в новий колектив
кричати, які обставини не відбувалися

ображатися на жарти

скаржитися начальству, і вже тим біліше писати доповідні

відкрито заздрити

мстити

плести інтриги

привертати до себе загальну увагу

провокувати конфлікти

фліртувати з співробітниками, і вже тим більше з начальством

говорити погані речі про колишніх співробітників та праці

Ось, мабуть, і всі основні поради про те, як подружитися з новим колективом. Будь-які зміни в житті – це шлях до чогось нового, незвіданого та цікавого. Наше життя потребує змін, а новий колектив може дати Вам більше, ніж Ви очікуєте.