Пошук роботи вимагає від претендента багато сил і енергії: потрібно переглянути безліч оголошень, виділити цікаві пропозиції, проаналізувати вимоги ринку праці, нарешті, зібратися з думками для чергової співбесіди.

написати, резюме3Необхідність змінювати роботу, а можливо, і сферу діяльності – це неминучий стрес.

Кандидат на вакансію поспішає задати усі питання роботодавцю, забуваючи, що і сам роботодавець хоче дізнатися якомога більше про можливого нового співробітника.

Традиційно співбесіда має бути діалогом двох сторін. Щоб розмова не перетворилася в односторонній допит зі встановлення особи, існує практика подачі резюме в письмовій формі.

Що писати в резюме про себе? Як правильно описати досвід роботи? Як скласти резюме, щоб вас запросили на співбесіду? Ефективне резюме відкриє перед вами нові можливості, тоді як невдале – залишить за порогом бажаної фірми.

Як роботодавець використовує резюме

Існує два способи розгляду резюме – заочно і при зустрічі з кандидатом.

Як правило, оголошення про роботу закінчується проханням надсилати своє резюме в електронному вигляді і чекати, поки представник фірми зв’яжеться з вами.

Інший вид – це резюме, яке здобувач приносить з собою на співбесіду. Ви повинні бути готові до того, що ваш співрозмовник захоче залишити такий екземпляр у себе. Однак якщо ви не отримали посаду, то маєте право вимагати повернути вам документ, що містить ваші особисті дані.

Резюме для запрошення складається для того, щоб зацікавити роботодавця, розбудити в нього інтерес і бажання зустрітися з вами особисто. Зате резюме для співбесіди вказує на конкретні пункти, за якими відбудеться ваша бесіда. Різниця цих двох документів цілком очевидна.

Як правильно писати резюме для відправки поштою

Попереднє резюме має свої особливості, і грамотно скласти його – половина успіху на шляху до вакансії. Візьміть за основу приклад резюме нижче, доповнивши його інформацією, яка вигідно відрізнить вас серед інших претендентів.

Почніть з особистих даних:

написати, резюме4

  1. Ім’я та прізвище (по батькові або без);
  2. Ваше місце знаходження в цей час;
  3. Контакти, за допомогою яких ви бажаєте, щоб роботодавець зв’язався з вами;
  4. Домашню адресу, прописку та місце народження не вказуйте;
  5. Можете додати свою фотографію (зрозуміло, вдалу, свіжу і виконану в стилі фото на документи).

Щоб написати резюме для роботи за вашою спеціальністю, в розділі про освіту можете вказати тему вашої дипломної роботи, якщо ви не так давно закінчили навчання.

З іншого боку, якщо у вас є наукові розробки або, наприклад, ступінь кандидата наук в сфері, пов’язаній із вакансією, обов’язково опишіть детальніше, не важливо, як давно ви закінчили вуз.

Будь-яке резюме вимагає вказати в розділі про досвід роботи від 3 до 5 пунктів. Якщо ви встигли змінити кілька місць роботи, подумайте, які з них будуть цікаві роботодавцю, а які краще залишити історії.

Повідомляйте точну назву організації, в якій ви працювали раніше, коротко опишіть ваші прямі обов’язки. Пам’ятайте, що, теоретично, ваш співрозмовник може побажати зв’язатися з вашим минулим начальством і навести довідки про вас, однак заздалегідь давати контакти з минулого місця роботи не прийнято.

У розділі про особисті риси опишіть, що, на вашу думку, допоможе вам відмінно справлятися на новому місці. У заочному резюме цей пункт має особливе значення, бо показує вашу здатність тверезо судити про себе, проте не виходьте за рамки пристойності – самопохвала і самооцінка не одне і те ж.

Не пишіть про свої слабкі сторони – залиште інтерв’юеру можливість поставити це класичне питання особисто, адже досвідчені менеджери з персоналу швидше відслідковують реакцію співрозмовника на питання, чим слухають саму відповідь.

Завершіть лист щирим посвідченням, що вам дійсно цікава ця вакансія – це одночасно і добрий тон, і свідчення вашого бажання її зайняти.

Як скласти ефективне резюме для співбесіди

написати, резюме2Цей документ вам доведеться скласти окремо, на основі вже відісланого і розглянутого в заочній формі.

Уявіть себе на місці роботодавця: що б ви сказали про себе? які дивацтва і невідповідності кидаються в очі? яке питання виникає від прочитання кожного пункту?

Зосередьтеся на описі обов’язків, які ви успішно виконували в минулому. Приклад нижче показує, як оформити цю інформацію прямо в пунктах з назвами фірм.

Запорукою успішної бесіди може стати:

  1. Згадка про проект, який вам вдалося завершити;
  2. Вказівка на досягненні вами звання працівника місяця тощо.;
  3. Інформація про кількість підписаних контрактів, договорів, угод та заявок;
  4. Усе, що допоможе уявити вас в яскравому образі успішного співробітника.

Згадайте курси підвищення кваліфікації, тренінги, які ви сумлінно пройшли. З навичок особливу увагу приділіть спеціальним термінам, назвам комп’ютерних програм. Ця інформація важко сприймається на слух, тому скористайтеся можливістю написати про це.

Правила оформлення резюме прості: використовуйте тільки шрифт TimesNewRoman, 12 кегль, нумерований список, ніколи не використовуйте підкреслення, жирний шрифт або курсив, три крапки, знаки питання та оклику, перечитайте текст кілька разів вголос – чи все вас влаштовує? – тоді сміливо відправляйте.

Як скласти резюме: приклад складання

написати, резюме5Резюме на посаду менеджера з продажу

Олександрової Олександри Олександрівни

1985 р. н.

Місто

e-mail

мобільний (000) 000 00 00

Освіта: бакалавр економічних наук, спеціальність – менеджмент підприємств

Досвід роботи:

  1. 2010 – 2014 рр. Видавничий дім «Успіх», менеджер з оптових продажів. Обов’язки: пошук та залучення оптових замовників, ведення реєстру замовників, оформлення заявок на товар, прийом рекламацій.
  2. Січень 2010 – грудень 2010 р. Поліграфічне підприємство «Промінь», секретар. Обов’язки: ведення внутрішньої документації підприємства, прийом вхідної кореспонденції, організація зустрічей.
  3. 2007 – 2008 рр. ТОВ «Парус», продавець-консультант металопластикових вікон. Обов’язки: пошук та залучення клієнтів методом прямих продажів, консультації покупців по телефону, укладення договорів на установку вікон, ведення клієнтської бази.

Сімейний стан: заміжня, дітей немає.

Особисті риси та навички:

Відповідальність, комунікабельність, вміння вести переговори, швидкість реакції, вміння перевести конфлікт у конструктивне русло, виявити потреби клієнта, відмінна здатність до навчання, здатність запам’ятати великий обсяг інформації;

робота з офісною технікою;

знання англійської мови на середньому рівні;

знання комп’ютера, робота з програмами MicrosoftOffice, OpenOffice, 1C, поштовими клієнтами, Інтернет-додатками, навички проведення Інтернет-конференції;

працьовитість, старанність, бажання працювати на вашій фірмі.