Приходячи в новий колектив, кожна людина сподівається влитись в дружню команду і стати частиною згуртованої сім’ї. Однак на ділі все виходить не завжди так, як хочеться. Психологія стосунків в колективі на роботі залежить від безлічі факторів, адже кожна людина – це окрема особистість, зі своїм характером, настроєм і ставленням до навколишнього світу. Підлаштуватися під всіх не вийде ніколи, тому не варто навіть спрямовувати власну енергію в цю сторону.

Більшість людей проти конфліктів, тому багатьох цікавить питання, як налагодити стосунки в колективі? Знайти компроміси і зберегти свою репутацію не так складно, як здається. Хоча, безумовно, для цього доведеться докласти деякі зусилля. Існує кілька основних правил і рекомендацій, які допоможуть адаптуватися і налагодити сприятливі відносини в колективі на роботі.

Поведінка новачка в колективі – як зарекомендувати себе

Нова робота завжди пов’язана з безліччю нюансів і особливостей, які можуть викликати хвилювання і стрес. Доведеться не тільки вивчити нові обов’язки та специфіку роботи, але і подружитися з колективом, щоб подальше виконання роботи було комфортним і ефективним. Згладити цей процес і швидше адаптуватися до нових умов, можна виконуючи прості рекомендації фахівців-психологів:

колектив на роботіГоловне в новому колективі потрібно більше задавати питання і менше висловлювати власну думку. Навіть якщо здається, що якийсь процес або завдання можна виконати краще і по-своєму, для початку потрібно придивитися і зрозуміти, чому до цього його робили саме так.

Важливо проявляти доброзичливість до нових колег, але не підлещуватися до них і не намагатися сподобатися кожному. Залишаючись собою, вийде заробити репутацію та авторитет, який згодом переросте у повагу.

З першого дня важливо припинити будь-які спроби інших людей розповісти про когось плітки або познайомити із зворотною стороною кого-небудь з колег. Хтось, можливо, захоче довірливо розповісти про неформальні стосунки працівників або про подробиці особистого життя, не варто піддаватися спокусі, слухати це і брати участь в поширенні пліток.

Головний чоловік, якого варто слухати більше і найуважніше, це безпосередній керівник або наставник. Він зацікавлений в тому, щоб швидше навчити і доомогти адаптуватись новій людині, він стане своєрідним провідником, і від нього залежить, чи пройде стажист випробувальний термін.

Питання про те, як ужитися в новому колективі, не таке складне і гостре, як представляється в перший день на новому місці. Хоча потрібно налаштувати себе на період дискомфорту і адаптації, який супроводжує будь-які зміни в житті. Важливо розібратися в правилах, які прийняті в компанії, і навчитися їх виконувати.

Як вести себе в складних і конфліктних ситуаціях

Як подружитися з колективом, влаштовуючись на нове місце роботи? Але що робити, якщо в процесі роботи виникають конфліктні ситуації, які вимагають багато сил і прийняття швидких рішень? На цей рахунок теж існують рекомендації фахівців, здатні допомогти розібратися у стосунках з колегами і гідно вийти з будь-якої складної ситуації.

Працюючи в колективі, важливо пам’ятати, що кожна людина індивідуальна, має свої звички, життєві принципи і установки. Крім того, інколи причиною труднощів стає поганий настрій когось, що було викликано абсолютно сторонніми факторами. Стосунки у колективі, як і в сімейному союзі, потребують постійного аналізу, контролю та роботи з боку усіх учасників процесу. Якщо виникає спірна або конфліктна ситуація, важливо залишатися спокійним і діяти стримуючи власні емоції.

стосунки в колективіАлгоритм поведінки в такому випадку простий:

  • Не поспішати робити висновки, а уважно розглянути спірну ситуацію з різних сторін і спробувати зрозуміти мотиви всіх учасників.
  • Проаналізувати всі фактори, які стали причинами конфлікту, а також продумати наслідки, ймовірність виникнення яких найбільша.
  • У розмовах і дискусіях з колегами виявляти доброзичливість, уникати подвійності суджень і не допускати образ.
  • Якщо ситуація здається складною і заплутаною, можна попросити поради у незацікавленої сторони, наприклад, колеги з іншого підрозділу або начальника суміжної служби.
  • Не брати участі у створенні коаліцій і угруповань, намагатися використовувати логічні і розумні методи вирішення ситуації.

Збереження спокою та власної гідності дозволить зайняти найбільш виграшну позицію у будь-якому спорі або конфлікті, а концентрація на робочих обов’язках та власної ефективності, замість паніки і переходу на особистості,утвердить авторитет і репутацію в очах керівництва.

Важливі якості, які допоможуть у роботі

Риси характеру кожної людини по-різному впливають на службові стосунки з колегами. Комусь стриманість і мовчазність допомагає заробити репутацію надійного і впевненої в собі людини, а хтось із-за цього не може налагодити відносини з підлеглими. Є важливі якості, які необхідно розвивати в собі і частіше проявляти їх, щоб відносини в колективі складалися гармонійно і комфортно для всіх сторін.

складні стосунки на роботіСеред таких рис характеру можна назвати:

  • вміння контролювати свої емоції – допомагає в різних ситуаціях, але особливо в стресових, коли в стані сильного збудження можна сказати або зробити щось неправильне;
  • доброзичливість і відсутність прагнення судити інших людей – дозволяє зберігати рівні стосунки з оточуючими;
  • готовність проаналізувати ситуацію з різних ракурсів, а не поспішати з передчасними висновками;
  • стриманість, толерантність і готовність прийняти чужу точку зору;
  • почуття гумору і легке ставлення до життя.

Деякі якості натренувати простіше, інші будуть даватися складніше. Але працюючи над собою, можна досягти значних успіхів, стати потрібним і важливим членом колективу, підвищувати власну результативність у роботі. А якщо кожна людина буде до цього прагнути, атмосфера та клімат у колективі завжди будуть сприятливими.